Aclara que la decisión será de empresa y concellos
23-05-2008
As Pontes, o "o triángulo que está na zona noroeste da Coruña", reúne los requisitos medioambientales "máis idóneos" que harían posible la reubicación de Ence. Lo afirmó el conselleiro de Medio Ambiente, Manuel Vázquez, que en todo caso quiso dejar claro que esto no significa que se vaya a efectuar el traslado de la fábrica hacia ese lugar.
Lo que sí tiene a favor la zona es que están "a maior parte das masas de eucaliptais de Galicia", que hay "portos cerca para evacuar a pasta", que existen "caudais e masas de auga" y que hay un Plan Miner que "financia novos desenvolvementos empresariais" en la zona.
Pese a que la Consellería, en principio, considera que esta sería una ubicación adecuada, lo cierto es que eso depende "do que diga a empresa e os concellos" y de que el territorio elegido reúna "os recursos naturais axeitados". En el caso de As Pontes esto "sería viable", al menos en un principio, aunque todo depende de "como se presente o proxecto", pues "non é o mesmo unha planta de 500.000 toneladas que unha dun millón de toneladas".
Al mismo tiempo que señaló la idoneidad de As Pontes, Vázquez se refirió a la "imposibilidade" de la instalación de Ence en "un porto exterior". Sobre ciertas dudas al respecto que se generaron en los últimos días, Vázquez aseveró que "no Goberno galego que eu coñezo nunca ninguén puxo enriba da mesa a posibilidade de levar Ence nin ao porto exterior da Coruña nin ao porto de Ferrol". Y además de "non oírlle iso nunca a ninguén", tampoco sería posible. "Nunca sería posible", explicó, entre otras cosas porque la fábrica necesita "caudais de auga superiores a 500 litros por segundo", e faría falta tanta auga casi coma para todo Ferrol ou a metade de A Coruña".
Reiteró, en todo caso, que "non ten ningunha base medioambiental e ningún sentido" hablar de tales posibilidades, dado que "é inviable".
Ence, en Galicia
Por otra parte, y respecto a esta fábrica, el conselleiro señaló que parece ser que el propietario de Ence está poniendo en circulación una nueva estrategia empresarial "que pasa por incoporar socios galegos a esa empresa". Es algo que "me sona ben", porque parece que descarta una de las posibilidades que tendría la factoría en 2018, que sería irse de Galicia.
Ahora, "cando se fala de buscar socios e accionariado galego", hay una nueva variable, y es que "se vai quedar en Galicia" o por lo menos hay voluntad empresarial. Eso, explicó, "é bo para Galicia", porque es importante que se consoliden "desenvolvementos empresariais e forestais". También importantes son "os valores engadidos", como "se entramos na producción de papel", algo que a juicio de Vázquez también sería bueno para Galicia. En todo caso, se trata de una "decisión empresarial".
El plan eólico
Sobre la posibilidad de que Ence obtenga compensaciones en el plan eólico, Vázquez consideró que se trata de "outra hipótese", si bien abogó por diferenciar entre lo posible y lo probable. Al respecto, explicó que existen criterios para favorecer la adjudicación y uno de los que siempre existió, "e que me parecen normales", es que se primen las inversiones estratégicas para Galicia "non eólicas". ¿Qué pasará finalmente? "Eu non o sei", señala Vázquez, no sin antes explicar que "unha inversión estratéxica non eólica moi importante para Galicia é que Ence se vaia da ría de Pontevedra e siga en Galicia".
Esto, quiso destacar, no significa que vaya a obtener compensaiones eólicas, aunque es una posibilidad que sí entra en el marco del decreto que regula estas adjudicaciones. No hay, pues, "unha discrecionalidade para darlle os eólicos a Pepe ou a Juan", sino "un decreto que hai que cumprir".
Participación pública
En relación con el tema eólico, y a preguntas de los periodistas sobre si es mejor crear inversiones estratégicas no eólicas o que la Xunta tenga participación pública, el conselleiro de Medio Ambiente señaló que esto es una "decisión da Consellería de Industria". Además de reconocer la complicación del asunto, puso sobre la mesa que "a tentación de todos os gobernos é que unha parte dos beneficios que xeran as empresas con recursos naturales repercuta a todos os cidadáns do país". Esta opción, afirmó, "sóname ben", aunque dado que "estamos nun Estado de dereito, hai unhas regras de xogo que hai que cumprir".
www.galiciadiario.com no se hará responsable de los comentarios de los lectores. Nuestro editor los revisará para evitar insultos u opiniones ofensivas. Gracias