03-07-2008
La conselleira de Política Territorial, Obras Públicas e Transportes, María José Caride, firmó la aprobación inicial del Plan Director de Estradas de Galicia, el documento marco que programa el desarrollo de la red de carreteras de la comunidad autónoma hasta el horizonte del año 2020.
Entre sus principales objetivos, está el de "reducir nun 40% o número de falecidos en accidentes de tráfico e minorar a súa gravidade, de acordo tamén co Plan Galego de Seguridade Viaria", según informa la consellería.
Además, pretende "mellorar tanto a comunicación de Galicia coas rexións limítrofes como a accesibilidade aos portos, aeroportos e redes de ferrocarril" y "situar todo o sistema de asentamentos poboacionais a menos de 30 minutos dunha vía de altas prestacións e aproximar as sete grandes cidades reducindo os tempos de viaxe e mellorando a fiabilidade das comunicacións".
Otras metas son las de "reducir a conxestión e mellorar o acceso aos contorno urbanos, garantir que os 315 concellos galegos dispoñan de acceso a través dun vial da rede de estradas da Xunta, separar a mobilidade dos peóns da dos vehículos e os tráficos de longo percorrido dos desprazamentos curtos e proporcionar aos usuarios unhas condicións axeitadas en cada tipo de vía". Todo ello, mejorando la integración de las infraestructuras en el paisaje minimizando su impacto.
Tras la firma, el Plan será sometido a información pública ambiental durante dos meses y, además, se remitirá un ejemplar a todos los ayuntamientos de Galicia. "Unha vez rematado o período de información pública, a Consellería procederá ao análise das alegacións presentadas", apunta el departamento gestionado por María José Caride.
En esta fase, "á vista do resultado da información pública e dos informes emitidos, introduciranse as modificacións ou correccións que procedan e a Dirección Xeral de Desenvolvemento Sostible da Consellería de Medio Ambiente elaborará a Memoria Ambiental, que terá carácter vinculante". Finalmente, tras la redacción definitiva del documento, el Consello da Xunta procederá a su aprobación definitiva y lo remitirá al Parlamento.
El Plan Director de Estradas, elaborado por la Consellería de Política Territorial, contempla una inversión de 16.000 millones de euros repartidos a partes iguales entre la Xunta de Galicia y el Ministerio de Fomento hasta el año 2020. El documento define un total de 662 actuaciones concretas del Gobierno gallego sobre el 74% de la red autonómica, porcentaje representativo de su complejidad y alcance.
Clasificación
Por otra parte, el plan racionaliza la clasificación de las carreteras, pasando de un modelo basado en su titularidad a otro que tiene en cuenta sus funciones y que las jerarquiza entre Rede de Altas Prestacións y Rede de Articulación Territorial.
En lo que afecta a la Rede de Altas Prestacións, se programan actuaciones futuras para garantizar que la totalidad de los asentamientos de población y el 82% del territorio disponga de acceso en condiciones más seguras y de confort en menos de 30 minutos a vías de altas prestaciones.
Para eso, se pasará a tener en 2020 una red de 2.303 kilómetros (1.571 kilómetros del Ministerio de Fomento y 732 kilómetros de la Xunta), lo que supone triplicar la Rede de Altas Prestacións de la Xunta de Galicia.
"A Rede de Altas Prestacións terá a súa continuidade para distribuír os tráficos sobre o territorio a través da Rede de Articulación Territorial, que á súa vez se subdivide entre unha rede Principal e outra Complementaria", afirma la consellería.
El Plan establece también las características mínimas de calidad que deben cumplir las carreteras de cada una de estas redes, asegurando su conservación y mantenimiento y, por lo tanto, dotándolas de unas adecuadas condiciones de seguridad.
www.galiciadiario.com no se hará responsable de los comentarios de los lectores. Nuestro editor los revisará para evitar insultos u opiniones ofensivas. Gracias