15-07-2008
El senador del BNG, Xosé Manuel Bouza, ratificó el "non" de los nacionalistas gallegos al Tratado de Lisboa que pasó a debate y votación en el Senado. Pérez Bouza argumentó esta postura aludiendo a que ?de igual xeito que non estabamos dacordo con moitas das cuestións que se recollían na Constitución europea sometida a referéndum, tampouco estamos dacordo co Tratado de Lisboa?.
Así, el nacionalista defendió una Europa "máis social, máis democrática e que parta do respecto á diversidade cultural, lingüística e identitaria dos distintos pobos que a integramos?. Asimismo, añadió que el tratado "avanza na dirección contraria", pues está construido únicamente "en clave económica" y sobre bases neoliberales, con lo que eso supone de merma "dos dereitos laborais dos traballadores en cuestións como o despido, a negociación colectiva ou a limitación horaria da xornada laboral".
Sobre este asunto, Pérez Bouza señaló que el documento llega al extremo de cambiar "o dereito ao traballo polo dereito a traballar" y criticó que se sustituya la protección social por "un mero dereito de acceso ás prestacións da Seguridade Social".
Regresión democrática
Los nacionalistas gallegos ven también en el tratado una "regresión democrática", critican que no reconozca "toda a diversidade nacional, lingüística e cultural" y destacó que este texto sólo reconoce a los Estado "como suxeitos de dereitos políticos", omitiendo "o dereito dos pobos".Lo mismo ocurre en el aspecto lingüístico.
www.galiciadiario.com no se hará responsable de los comentarios de los lectores. Nuestro editor los revisará para evitar insultos u opiniones ofensivas. Gracias