El presidente de la Xunta y secretario xeral del PSdeG, Emilio Pérez Touriño, afirmó que no veía "nengunha interferencia" en el hecho de que las elecciones autonómicas vascas -convocadas por el lehendakari Ibarretxe para el 1 de marzo- tengan lugar el mismo día que las gallegas. "Non hai ningún elemento de distorsión nesa coincidencia", afirmó en declaraciones a los medios en un acto en Santiago de Compostela.
Touriño hizo hincapié en el hecho de que había cumplido sus promesas: no adelantar la cita electoral -sólo un adelanto técnico para evitar la coincidencia con las europeas-, convocarlas una vez aprobados por los presupuestos de la Xunta y evitar que hubiese coincidencia con una cita de carácter estatal.
En este sentido, señaló que "desde o primeiro día, dixen que quería que as eleccións se celebraran sen a coincidencia con outras de ámbito xeral e que o pobo galego tivera, como sempre, a oportunidade, de cando haxa eleccións en Galicia se fale de Galicia e se realice en clave de país". Y concluyó: "Eso está garantido porque non hai coincidencia con outras eleccións de ámbito xeral".
El presidente de la Xunta expresó su "respeto" por la decisión adoptada por el lehendakari vasco. "Estamos en comunidades autónomas cada unha co seu propio espazo político, coa súa capacidad de autogoberno e coa súa problemática", afirmó, defendiendo que Galicia tiene "a súa propia axenda".
Touriño reiteró que los ciudadanos gallegos tienen una cita el 1 de marzo para decidir, con la responsabilidad "do futuro de Galicia nas súas mans". Así, mostró su seguridad en que el próximo 1 de marzo los gallegos decidirán "con autonomía", el mejor parlamento y el mejor presidente para la comunidad.
"O País Vasco ten a súa problemática, os cidadáns vascos elexirán o seu futuro e os galegos decidirán o 1 de marzo o seu", resumió.